Spółka AIG opublikowała raport ze swojego XX seminarium na temat corporate governance zorganizowanego w kwietniu w Londynie Na głównym panelu dyskusyjnym postawiono pytanie: Czy znajdujemy się w kolejnym punkcie zwrotnym?
• Zakres brytyjskiej zielonej księgi w sprawie ładu korporacyjnego jest stosunkowo wąski. Nie podejmuje próby nawiązania do innych aspektów ładu korporacyjnego – takich jak marka, zaufanie i reputacja oraz planowanie zarządzania sukcesją – które także przyczyniają się do sukcesu spółki i które razem napędzają tworzenie i utrzymanie długoterminowej wartości w ramach spółek w dłuższej perspektywie.
• Jak wskazali uczestnicy dyskusji, istotą ładu korporacyjnego powinno być tworzenie trwałej wartości, nie zaś jedynie krótkoterminowe zwiększenie ceny akcji lub kwartalnych zysków. Musi propagować kulturę ciągłego doskonalenia.
• Uczestnicy dyskusji zgodzili się, że jeżeli zaakceptujemy tezę, że istnieje ład korporacyjny z gruntu „dobry”, nie ma powodu twierdzić, że jest on „dobry” wyłącznie dla spółek publicznych.

Ta strona używa plików cookies.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij