Spółka AIG opublikowała raport ze swojego XX seminarium na temat corporate governance zorganizowanego w kwietniu w Londynie Na głównym panelu dyskusyjnym postawiono pytanie: Czy znajdujemy się w kolejnym punkcie zwrotnym?
• Zakres brytyjskiej zielonej księgi w sprawie ładu korporacyjnego jest stosunkowo wąski. Nie podejmuje próby nawiązania do innych aspektów ładu korporacyjnego – takich jak marka, zaufanie i reputacja oraz planowanie zarządzania sukcesją – które także przyczyniają się do sukcesu spółki i które razem napędzają tworzenie i utrzymanie długoterminowej wartości w ramach spółek w dłuższej perspektywie.
• Jak wskazali uczestnicy dyskusji, istotą ładu korporacyjnego powinno być tworzenie trwałej wartości, nie zaś jedynie krótkoterminowe zwiększenie ceny akcji lub kwartalnych zysków. Musi propagować kulturę ciągłego doskonalenia.
• Uczestnicy dyskusji zgodzili się, że jeżeli zaakceptujemy tezę, że istnieje ład korporacyjny z gruntu „dobry”, nie ma powodu twierdzić, że jest on „dobry” wyłącznie dla spółek publicznych.